W zóltaczce poszczepiennej wystepuja takie same zmiany watroby jak w innych zóltaczkach miazszowych

W żółtaczce poszczepiennej występują takie same zmiany wątroby jak w innych żółtaczkach miąższowych, a mianowicie ostra ograniczona martwica, jako wyraz ostrego ograniczonego zapalenia miąższu wątroby. Żółtaczka poszczepienna występuje po wprowadzeniu do ustroju, zakażonej krwi, osocza, szczepionki ludzkiej lub też szczepionek ochronnych. Wskutek masowych szczepień lub przetaczań krwi mogą, więc powstawać epidemie tej żółtaczki, tym bardziej, że wystarcza już bardzo mała ilość materiału zakażonego, by wystąpiło schorzenie wątroby. Wirus znajdujący się we krwi lub szczepionce nie jest identyczny z wirusem żółtaczki nagminnej. Okres, bowiem wylęgania żółtaczki poszczepiennej wynosi od 60-120 dni, jest więc znacznie dłuższy niż żółtaczki nagminnej. Poza tym wirusa tego nie stwierdza się w kale chorych, nie udaje się przenieść żółtaczki poszczepiennej na zwierzęta i chorzy na żółtaczkę poszczepienną nie są zaraźliwi dla innych osób przez stykanie się. W związku z tym, że mogą istnieć nosiciele wirusów żółtaczki poszczepiennej, należy w każdym przypadku dokładnie badać dawców krwi na schorzenia wątroby, szczepienia zaś ochronne wykonywać wygotowaną za każdym razem strzykawką. Żółtaczka poszczepienna łatwiej występuje, jeżeli wątroba poprzednio już wykazywała pewne zmiany lub też jeżeli istniało niedożywienie białkowe. [podobne: eskulap żary rejestracja, usg jamy brzusznej wrocław, fizjoterapia uroginekologiczna ]

Powiązane tematy z artykułem: eskulap żary rejestracja fizjoterapia uroginekologiczna usg jamy brzusznej wrocław