Skuteczność i bezpieczeństwo stosowania midostauryny w zaawansowanej mastocytozie układowej ad 7

W momencie, gdy odnotowano najlepszy łączny wynik w Skali Oceny Objawów Pamięci, 30 z 32 objawów uległo zmniejszeniu; objawy, które nie zmniejszyły się, to nudności i wymioty, które są zdarzeniami niepożądanymi, o których wiadomo, że są związane z midostauryną. Całkowite wyniki oraz wskaźniki fizyczne, psychologiczne i globalne wskazywały na wyniki w Skali Oceny Objawów Pamięci oraz wynikach fizycznych i umysłowych złożonych wyników w SF-12, wszystkie wykazały znaczną poprawę w stosunku do midostauryny. Dodatkowe szczegóły dotyczące zgłaszanych przez pacjenta wyników przedstawiono na rysunku S12 w Dodatku uzupełniającym. Bezpieczeństwo
Tabela 3. Tabela 3. Niehematologiczne zdarzenia niepożądane i nowe lub nasilające się nieprawidłowości hematologiczne w populacji, która wymaga leczenia. Najczęstszymi niehematologicznymi zdarzeniami niepożądanymi były nudności (79%), wymioty (66%) i biegunka (54%); wskaźniki zdarzeń 3 lub 4 stopnia podejrzewanych o związek z lekiem wynosiły odpowiednio 6%, 6% i 3%. Ogólnie, najczęściej występującymi niehematologicznymi zdarzeniami stopnia 3. lub 4. były zmęczenie (9%) i biegunka (8%) (Tabela 3). Jedno zdarzenie anafilaksji stopnia 4 wystąpiło i nie było podejrzane przez lekarza prowadzącego, który leczył pacjenta, aby był powiązany z leczeniem za pomocą midostauryny (patrz dodatek dodatkowy). Nowa lub pogarszająca się neutropenia 3. lub 4. stopnia, niedokrwistość i małopłytkowość wystąpiły odpowiednio u 24%, 41% i 29% pacjentów, głównie u pacjentów z uprzednio występującymi cytopenią (Tabela 3 i Tabela S12 w dodatkowym dodatku). Dawka midostauryny została zmniejszona u 65 pacjentów (56%), głównie z powodu działań niepożądanych (u 48 pacjentów) (Tabela S13 w Dodatku uzupełniającym). Ponowna eskalacja do początkowej dawki była możliwa u 21 z 65 pacjentów (32%).
Spośród 116 pacjentów w populacji, która miała zamiar leczyć, 84 (72%) przerwało leczenie, a 32 (28%) otrzymywało stałe leczenie w momencie odcięcia danych; dyspozycja była podobna w pierwotnej populacji skuteczności (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym). Najczęstsze przyczyny przerwania leczenia to progresja choroby (33%) i zdarzenia niepożądane (22%, w tym 4% z .1 hematologicznym zdarzeniem niepożądanym) (Tabela S14 w Dodatku uzupełniającym). Wtórna ostra białaczka szpikowa wystąpiła u 13 ze 116 pacjentów (11%). Mediana całkowitego czasu przeżycia od czasu przerwania midostauryny do śmierci wynosiła 6,8 miesiąca (95% CI, 3,1 do 11,8). Spośród 17 pacjentów, którzy zmarli w trakcie leczenia lub w ciągu 28 dni po odstawieniu leczenia, głównymi przyczynami zgonu była progresja mastocytozy (u 8 pacjentów); zatrzymanie akcji serca, niewydolność wielonarządowa i sepsa (po 2 pacjentów); i zapalenie płuc, nieokreślone zaburzenie serca i zastoinowa niewydolność serca (u pacjenta). Sercowe przyczyny śmierci i zgonów w trakcie leczenia były rozważane przez badaczy-lekarzy, którzy traktowali pacjentów jako niezwiązanych z midostaurynami.
Dyskusja
W badaniu z udziałem pacjentów z zaawansowaną mastocytozą układową midostauryna wytwarzała znaczną i trwałą normalizację funkcji hematologicznej i niehematologicznej na 60% pacjentów, niezależnie od podtypu zaawansowanej mastocytozy układowej, stanu mutacji KIT D816V lub ekspozycji na wcześniejszą terapię.
[patrz też: ginekologia estetyczna, endometrioza stopnie, ciąża ]