Oczekiwana długość życia po zawale mięśnia sercowego, zgodnie z wynikami szpitala

Trzydziestodniowe standaryzowane ryzyka umieralności po ostrym zawale mięśnia sercowego są powszechnie stosowane do oceny i porównywania wyników szpitalnych. Nie wiadomo jednak, czy różnice we wczesnym okresie przeżycia pacjentów z ostrym zawałem serca wiążą się z różnicami w długoterminowym przeżyciu. Metody
Przeanalizowaliśmy dane ze wspólnego projektu sercowo-naczyniowego, badania beneficjentów Medicare, którzy byli hospitalizowani z powodu ostrego zawału mięśnia sercowego w latach 1994-1996 i którzy mieli 17 lat obserwacji. Grupowaliśmy szpitale na pięć warstw, które opierały się na ciężkości przypadków. W każdej warstwie mix-case porównaliśmy długość życia pacjentów przyjmowanych do szpitali o wysokiej skuteczności z przewidywaną długością życia pacjentów hospitalizowanych w szpitalach o niskiej skuteczności. Wydajność szpitala została określona przez kwintyle 30-dniowej standaryzacji ryzyka umieralności. Modele proporcjonalnego hazardu Coxa zostały użyte do obliczenia oczekiwanej długości życia.
Wyniki
Badana próba objęła 119 735 pacjentów z ostrym zawałem serca, którzy zostali przyjęci do 1824 szpitali. W każdej warstwie mieszanki przypadku krzywe przeżycia pacjentów przyjmowanych do szpitali w każdym standaryzowanym standaryzowanym ryzyku kwintywie śmiertelności oddzieliły się w ciągu pierwszych 30 dni, a następnie pozostawały równoległe w ciągu 17 lat obserwacji. Przewidywana oczekiwana długość życia spadła wraz ze wzrostem kwintylu śmiertelności w szpitalu. Średnio pacjenci leczeni w szpitalach o wysokiej skuteczności żyli od 0,74 do 1,14 lat dłużej, w zależności od rodzaju szpitala, niż pacjenci leczeni w szpitalach o niskich wynikach. Gdy osobniki, które przeżyły 30 dni badano osobno, nie było istotnej różnicy w nieskorygowanej lub skorygowanej oczekiwanej długości życia w odniesieniu do kwintyli śmiertelności ze standardowym ryzykiem szpitalnym.
Wnioski
W tym badaniu pacjenci przyjęci do szpitali o wysokiej skuteczności po ostrym zawale mięśnia sercowego mieli dłuższą oczekiwaną długość życia niż pacjenci leczeni w szpitalach o słabym działaniu. Ta korzyść związana z przeżyciem wystąpiła w ciągu pierwszych 30 dni i utrzymywała się przez dłuższy czas. (Finansowane przez National Heart, Lung and the Blood Institute oraz National Institute of General Medical Sciences Medical Scientist Training Program.)
Wprowadzenie
Publiczna sprawozdawczość stała się ostoją wysiłków podejmowanych na szczeblu krajowym w celu poprawy jakości opieki świadczonej w amerykańskich szpitalach1. Coraz częściej współczynniki umieralności zestandaryzowane pod względem ryzyka są używane do porównywania jakości i oceny skuteczności w szpitalu, ponieważ odzwierciedlają one znaczące i szeroko interpretowalne wyniki opieki szpitalnej.2 , 3 Od 2007 r. Centra ds. Usług Medicare i Medicaid (CMS) zgłosiły specyficzne dla szpitali 30-dniowe standaryzowane współczynniki umieralności na ryzyko dla kilku powszechnych warunków, a ostatnio w standardach płatności uwzględniono standaryzowane według ryzyka wskaźniki śmiertelności.4 -6
Chociaż w kilku badaniach oceniano powiązanie standardowych wskaźników umieralności z konkretnymi warunkami z innymi krótkoterminowymi wskaźnikami jakości, 7-16, nie wiadomo, czy pacjenci przyjęci do szpitali, którzy są związani z lepszymi krótkoterminowymi wynikami, poprawili się długoterminowo. przetrwanie. Krótkoterminowa korzyść z przetrwania przyznawana szpitalom o wysokiej skuteczności może z czasem ulec rozproszeniu, co poparłoby teorię, że szpitale te uwalniają więcej pacjentów przy życiu, ale z wyższą śmiertelnością
[podobne: endometrioza, Ginekolog łódź, ciąża ]