Izolacja płucna-żyła w przypadku migotania przedsionków u pacjentów z niewydolnością serca ad 7

Podobnie, była większa poprawa w nieparametrycznej podgrupie niż w grupie napadowej w 6-minutowej odległości (wzrost o 99 . 66 m vs. 43 . 23 m, P = 0,002), wynik MLWHF (spadek o 33 . 14 punktów w porównaniu z 24 . 8 punktów, P = 0,001), a wewnętrzna średnica lewego przedsionka (wzrost o 0,6 . 0,3 cm vs. 0,2 . 0,2 cm, P <0,001). Komplikacje
Nie było istotnych różnic w liczbie powikłań między obiema grupami. W grupie, która przebyła izolację płucno-żylną, trzech pacjentów miało krwawienie w pachwinach, jeden miał wysięk osierdziowy, a inny miał obrzęk płuc. Było też dwóch pacjentów z łagodnym, bezobjawowym zwężeniem pojedynczej żyły płucnej. W grupie poddanej ablacji węzła przedsionkowo-komorowego ze stymulacją dwukomorową, dwóch pacjentów opuściło odprowadzenie komorowo-ołowiowe, dwóch miało wysoki próg lewej komory, dwóch miało kieszonkowy krwiak, a jeden miał odmę opłucnową. Żaden pacjent nie zmarł podczas zabiegu lub podczas obserwacji.
Dyskusja
W tej randomizowanej, kontrolowanej próbie porównywano izolację płucno-żylną z kombinacją ablacji węzła przedsionkowo-komorowego i stymulacji dwukomorowej u pacjentów z objawowym migotaniem przedsionków i frakcją wyrzutową wynoszącą 40% lub mniej. Kryteria istotności dla złożonego pierwszorzędowego punktu końcowego zostały spełnione, co sprzyja izolacji płucnej z istotną poprawą frakcji wyrzutowej, 6-minutowego spaceru i wyniku MLWHF. W grupie, która przeszła izolację płucno-żylną, brak migotania przedsionków po 6 miesiącach zaobserwowano u 88% pacjentów niezależnie od stosowania leków przeciwarytmicznych, a w 71% bez stosowania leków przeciwarytmicznych i przy zastosowaniu co najmniej jednego powtórzenia. procedura.
Argumentowano, że badanie kontrolne AFFIRM w badaniu migotania przedsionków (ClinicalTrials.gov number, NCT00000556) faworyzuje leczenie kontrolujące częstość rytmu nad metodą kontroli rytmu.16 W rzeczywistości ablacja węzła przedsionkowo-komorowego ze stymulacją dwukomorową można uznać za skrajną formę strategii kontroli stóp procentowych i regulacji stawek. Jednak ograniczenia AFFIRM obejmowały wykluczenie, według uznania uczestniczących ośrodków, pacjentów, którzy byli objawami lub myśleli, że skorzystają z kontroli rytmu. W rzeczywistości, dalsza analiza danych AFFIRM wykazała, że przywrócenie rytmu zatokowego jest związane z przeżyciem i że kontrola rytmu przy użyciu leków antyarytmicznych nie ma dużego odsetka powodzenia.17 Jednak nasze badanie wykazało, że żyła płucna izolacja (forma kontroli rytmu) charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem powodzenia oraz, że w porównaniu z najlepszą możliwą strategią kontrolowania częstości i tempa regularyzacji (ablacja węzła przedsionkowo-komorowego ze stymulacją dwukomorową), izolacja żył płucnych zapewnia doskonałe ulepszenia morfologiczne i funkcjonalne . Uzasadnienie stosowania ablacji węzła przedsionkowo-komorowego ze stymulacją dwukomorową u pacjentów ze średnią częstością rytmu serca mniejszą niż 100 uderzeń na minutę wynika z danych wykazujących, że poprawa czynności serca nie tylko poprawia się z regularyzacją częstości rytmu komór u pacjentów z objawowym migotaniem przedsionków, którzy mają częstości rytmu komorowego, ale również nasilają się objawy.18,19 Ponadto pacjenci poddawani ablacji węzła przedsionkowo-komorowego polepszyli dystans 6-minutowych spacerów i poczuli się lepiej po wszczepieniu dwu-komorowego ICD, w porównaniu z samodzielnym ICD prawej komory.10.
Nieoczekiwaną obserwacją była wysoka częstość występowania migotania przedsionków związanego z ablacją węzła przedsionkowo-komorowego ze stymulacją dwukomorową
[patrz też: endodoncja mikroskopowa łódź, eskulap żary rejestracja, usg ortopedyczne wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: endodoncja mikroskopowa łódź eskulap żary rejestracja usg ortopedyczne wrocław