Faza 3 Próby Ieksekizumabu w umiarkowanej do ciężkiej łuszczycy nazębnej ad 9

Pacjenci, którzy uzyskali wynik sPGA równy 3 lub więcej podczas każdej wizyty, rozpoczęli leczenie ixekizumabem co 4 tygodnie podczas tej wizyty i mogli później odzyskać odpowiedź w trakcie schematu co 4 tygodnie. Analizy zawarte w tym raporcie wykluczają późniejsze wyniki dla tych pacjentów. Z ponad 100 stronami w 21 krajach program UNCOVER reprezentował dużą, zróżnicowaną globalnie populację. Infekcje Candida występowały częściej u pacjentów leczonych ixekizumabem niż u pacjentów otrzymujących placebo, co jest zgodne z rolą IL-17A w obrzęku śluzówkowo-skórnym przeciwko zakażeniom grzybiczym.15
Chociaż niskie stężenia IL-17 w surowicy są związane z powtarzającymi się zawałami mięśnia sercowego i mogą wpływać na stabilność blaszki miażdżycowej, 16 rola neutralizacji IL-17 w chorobie sercowo-naczyniowej jest złożona i powinna być określona przez staranne monitorowanie i długotrwałe badania obejmujące dużą liczbę pacjentów. pacjentów.17 Podczas 12-tygodniowych okresów indukcji w tych trzech badaniach ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń sercowo-naczyniowych nie różniło się między pacjentami otrzymującymi placebo i tymi, którzy otrzymywali iksekizumab. Wśród wszystkich pacjentów uczestniczących w badaniach UNCOVER, którzy otrzymywali ixekizumab w tygodniach od 0 do 60, stwierdzono dwie potwierdzone zgony z przyczyn naczyniowych. Trzecia śmierć w programie UNCOVER została zgłoszona jako spowodowana nieznanymi przyczynami (pacjentka otrzymywała ixekizumab co 4 tygodnie zarówno w okresie indukcji, jak i utrzymywania).
W badaniach UNCOVER 11 pacjentów zgłosiło nieswoiste zapalenie jelit podczas przyjmowania iksekizumabu, a 3 dodatkowych pacjentów zgłaszało nieswoiste zapalenie jelit podczas przyjmowania placebo podczas randomizowanego okresu karencji po otrzymaniu iksekizumabu w okresie indukcji. Wyniki badań UNCOVER sugerują, że konieczna jest dalsza ocena w celu zrozumienia zależności między inhibitorami IL-17A a chorobą zapalną jelit.
Ixekizumab zapewniał wysoki poziom odpowiedzi klinicznej w 12 tygodniu i do 60. Jednak, podobnie jak w przypadku każdego leczenia, należy rozważyć korzyści w stosunku do zdarzeń niepożądanych, a profil bezpieczeństwa długoterminowego leczenia iksekumabem powinien zostać zbadany.
[podobne: ginekolog na nfz białystok, art med, poradnia leczenia uzależnień wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: art med ginekolog na nfz białystok poradnia leczenia uzależnień wrocław