Faza 3 Próby Ieksekizumabu w umiarkowanej do ciężkiej łuszczycy nazębnej ad 8

W tygodniach od 12. do 60. roku życia u dwóch pacjentów z grupy otrzymującej 2-tygodniową dawkę, którzy zostali losowo przydzieleni do grupy otrzymującej ixekizumab co 4 tygodnie w trakcie randomizowanego okresu odstawienia, zmarło z przyczyn naczyniowych: jeden pacjent przebył zawał mięśnia sercowego, a drugi udar niedokrwienny. Wśród wszystkich pacjentów leczonych ixekizumabem podczas łącznego okresu leczenia (tygodnie 0 do 60), wrzodziejące zapalenie jelita grubego odnotowano u siedmiu pacjentów, a chorobę Leśniowskiego-Crohna odnotowano u czterech pacjentów. Trzech pacjentów losowo przydzielonych do grupy placebo podczas randomizowanego okresu karencji zgłosiło również chorobę Leśniowskiego-Crohna po 23, 70 i 134 dniach od przyjęcia placebo (Tabela 2 i Rys.
W okresie indukcji nie zaobserwowano znaczących różnic między grupą placebo i grupą otrzymującą ixekizumab lub między grupą 2-tygodniową a grupą z podawaniem 4-tygodniowym w odniesieniu do częstości występowania nieczerniakowatego raka skóry i nowotworów innych niż raki skóry niebędące nosicielami. Stawki pozostały stabilne w tygodniach od 0 do 60 (Tabela 2 i Rys.
Przeciwciała przeciwidrenowe przeciwko iksekizumabowi rozwinęły się u 103 z 1150 pacjentów (9,0%) w 2-tygodniowej grupie dawkowania w trzech badaniach UNCOVER w okresie indukcji; 19 pacjentów (1,7%) miało wysokie miano przeciwciał przeciwidrutowych (.1: 1280), którym towarzyszyła niższa odpowiedź kliniczna niż u pacjentów, którzy nie mieli lub nie wykazywali miana przeciwciał przeciw lekowi przeciwnowotworowemu (ryc. S7A w dodatkowym dodatku ). Pacjenci z 2-tygodniową dawką, którzy otrzymali odpowiedź w 12 tygodniu i zostali losowo przydzieleni do grupy otrzymującej ixekizumab co 4 tygodnie w tygodniach od 12 do 60, nie mieli wysokiego miana przeciwciał przeciwnowotworowych i utrzymywali odpowiedzi kliniczne na wysokim poziomie, bez znaczącego różnice między pacjentami bez miana niskiego, niskiego lub umiarkowanego (ryc. S7B w dodatku uzupełniającym).
Dyskusja
Neutralizacja IL-17A przez ixekizumab była skuteczna w leczeniu łuszczycy plackowatej o umiarkowanym lub ciężkim nasileniu w 3 badaniach klinicznych III fazy z udziałem 3736 pacjentów; ixekizumab był lepszy od placebo w odniesieniu do wszystkich głównych i głównych drugorzędowych punktów końcowych. Ponadto, 34 do 37% pacjentów, którzy otrzymywali leczenie ikekizumabem miało całkowitą rozdzielczość (PASI 100 lub wynik sPGA równy 0) ich łuszczycy w 12. tygodniu (UNCOVER-1). Wysoki poziom odpowiedzi klinicznej utrzymywał się przy ciągłej ekspozycji na iksekizumab co 4 tygodnie do 60. tygodnia, u co najmniej 50% pacjentów utrzymywało lub osiągało całkowite ustąpienie łuszczycy (PASI 100). Wśród pacjentów w 2-tygodniowej grupie dawkowania i 4-tygodniowej grupie, która miała wynik sPGA wynoszący 0 lub w 12 tygodniu i zostali losowo przydzieleni do grupy otrzymującej ixekizumab co 4 tygodnie podczas losowego okresu karencji, 78,3% i 68,7% , odpowiednio, utrzymywały wynik sPGA wynoszący 0 lub do 60 tygodnia, bez zaostrzeń choroby, które dawały wynik sPGA wynoszący 3 lub więcej przy każdej wizycie. Wszyscy pacjenci z oceną sPGA wynoszącą 0 lub w 12. tygodniu mogli kontynuować terapie miejscowe zgodnie z protokołem, w tym losowo przydzielani do ixekizumabu co 12 tygodni lub do placebo; jednak większość pacjentów losowo przydzielonych do ixekizumabu co 12 tygodni lub placebo nie utrzymywała oceny sPGA wynoszącej 0 lub do 60.
[patrz też: ginekolog Warszawa, ciąża, objawy ciąży ]