Alogliptyna po ostrym zespole wieńcowym u pacjentów z cukrzycą typu 2

Aby ocenić potencjalnie podwyższone ryzyko sercowo-naczyniowe związane z nowymi lekami przeciwhiperglikemicznymi u pacjentów z cukrzycą typu 2, agencje regulacyjne wymagają kompleksowej oceny profilu bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego nowych terapii przeciwcukrzycowych. Oceniliśmy wyniki sercowo-naczyniowe za pomocą alogliptyny, nowego inhibitora peptydazy dipeptydylowej 4 (DPP-4), w porównaniu z placebo u pacjentów z cukrzycą typu 2, którzy mieli niedawno ostry zespół wieńcowy. Metody
Losowo przypisaliśmy pacjentów z cukrzycą typu 2 i ostrym zawałem mięśnia sercowego lub niestabilną dławicą piersiową wymagającą hospitalizacji w ciągu ostatnich 15 do 90 dni w celu otrzymania alogliptyny lub placebo oprócz istniejącej terapii przeciwhiperglikemicznej i terapii układu sercowo-naczyniowego. Projekt badania był podwójnie ślepą próbą o mniejszej wartości, z wcześniej określonym marginesem nierówności wynoszącym 1,3 dla współczynnika ryzyka dla pierwszorzędowego punktu końcowego zespołu zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, nieinwazyjnego zawału mięśnia sercowego lub niekrytycznego udaru mózgu.
Wyniki
W sumie 5380 pacjentów poddano randomizacji i obserwowano je przez okres do 40 miesięcy (mediana, 18 miesięcy). Pierwotne zdarzenie z punktem końcowym wystąpiło u 305 pacjentów przypisanych do alogliptyny (11,3%) i 316 pacjentów otrzymujących placebo (11,8%) (współczynnik ryzyka, 0,96, górna granica jednostronnego powtarzanego przedziału ufności, 1,16; p <0,001). dla noninferiority). Stężenie hemoglobiny glikowanej było znacznie niższe w przypadku stosowania alogliptyny niż placebo (średnia różnica, -0,36 punktu procentowego, p <0,001). Częstość występowania hipoglikemii, raka, zapalenia trzustki i rozpoczęcia dializy była podobna w przypadku alogliptyny i placebo.
Wnioski
Wśród pacjentów z cukrzycą typu 2, u których niedawno wystąpił ostry zespół wieńcowy, częstość występowania niepożądanych zdarzeń sercowo-naczyniowych nie wzrosła z alogliptyną z inhibitora DPP-4 w porównaniu z placebo. (Finansowane przez Takeda Development Center Americas; EXAMINE ClinicalTrials.gov number, NCT00968708.)
Wprowadzenie
Cukrzyca typu 2 jest związana zarówno z powikłaniami mikronaczyniowymi, jak i makroangiopatycznymi.1 Ryzyko chorób sercowo-naczyniowych jest 2-4-krotnie wyższe u osób z cukrzycą niż u osób bez cukrzycy.1,2 Usprawniona kontrola glikemii może zmniejszyć ryzyko wielu powikłań mikronaczyniowych cukrzyca 3, ale badania nie wykazały korzystnego wpływu kontroli glikemii w zmniejszaniu liczby przypadków makronaczyniowych u pacjentów z cukrzycą typu 2.4,5 Obawy dotyczące niekorzystnych skutków sercowo-naczyniowych za pomocą środków przeciwcukrzycowych6,7 skłoniły Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) do wydania wytycznych w grudniu 2008 r., która zawierała szczegółowe wymagania dotyczące oceny bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego przed i po zatwierdzeniu nowych terapii przeciwcukrzycowych.8 Agencje regulacyjne w innych krajach przyjęły podobną politykę.
Alogliptyna jest selektywnym inhibitorem peptydazy dipeptydylowej 4 (DPP-4), która jest zatwierdzona do leczenia cukrzycy typu 2.9,10 Zapobiegając szybkiej degradacji glukagonopodobnego peptydu (GLP-1) poprzez hamowanie DPP-4 alogliptyna nasila wydzielanie insuliny trzustkowej i hamuje wydzielanie glukagonu w trzustce, a tym samym obniża poziom glukozy we krwi. 10 Podczas programu badań klinicznych nie zaobserwowano braku równowagi w zdarzeniach sercowo-naczyniowych u 4168 pacjentów z cukrzycą typu 2, którzy otrzymali alogliptynę, 691 pacjentów otrzymujących placebo, oraz 1169 pacjentów, którzy otrzymali czynne leki porównawcze.11 Ze względu na niski profil ryzyka sercowo-naczyniowego w populacji pacjentów i niski odsetek zdarzeń nie można było ocenić bezpieczeństwa sercowo-naczyniowego u pacjentów z wysokim ryzykiem sercowo-naczyniowym.
[przypisy: terapia cranio-sacralna, usuwanie blizn potrądzikowych, wbijanie pali ]

Powiązane tematy z artykułem: terapia cranio-sacralna usuwanie blizn potrądzikowych wbijanie pali