Alemtuzumab vs. interferon beta-1a we wczesnym stwardnieniu rozsianym

Alemtuzumab, humanizowane przeciwciało monoklonalne skierowane przeciwko CD52 na limfocyty i monocyty, może być skutecznym sposobem leczenia wczesnego stwardnienia rozsianego. Metody
W tej fazie 2, randomizowane, zaślepione badanie obejmujące wcześniej nieleczone, wczesne, nawracająco-remisyjne stwardnienie rozsiane, wyznaczyliśmy 334 pacjentów z oceną 3,0 lub mniejszą w rozszerzonej skali stanu inwalidztwa i czasie trwania choroby wynoszącym 3 lata lub mniej, aby otrzymać podskórne interferon beta-1a (w dawce 44 .g) trzy razy w tygodniu lub roczny cykl dożylny alemtuzumabu (w dawce 12 mg lub 24 mg na dobę) przez 36 miesięcy. We wrześniu 2005 roku terapia alemtuzumabem została zawieszona po rozwinięciu się układu immunologicznego małopłytkowego u trzech pacjentów, z których jeden zmarł. W trakcie badania kontynuowano leczenie interferonem beta-1a.
Wyniki
Alemtuzumab znacząco zmniejszył tempo utrzymującej się akumulacji niepełnosprawności w porównaniu z interferonem beta-1a (9,0% w porównaniu z 26,2%, współczynnik ryzyka, 0,29, 95% przedział ufności [CI], 0,16 do 0,54, P <0,001) i roczny częstość nawrotów (0,10 vs 0,36, współczynnik ryzyka, 0,26, 95% CI, 0,16 do 0,41, P <0,001). Średnia ocena niepełnosprawności w 10-punktowej skali poprawiła się o 0,39 punktu w grupie alemtuzumabu i pogorszyła się o 0,38 punktu w grupie interferonu beta-1a (P <0,001). W grupie alemtuzumabu obciążenie zmianami (obserwowane w obrazowaniu rezonansem magnetycznym ważonym metodą T2) było zmniejszone w porównaniu z grupą interferonu beta-1a (P = 0,005). Od 12 miesiąca do 36 miesiąca, objętość mózgu (obserwowana w obrazowaniu metodą rezonansu magnetycznego z użyciem T1) wzrosła w grupie alemtuzumabu, ale zmniejszyła się w grupie interferonu beta-1a (P = 0,02). Do zdarzeń niepożądanych w grupie leczonej alemtuzumabem w porównaniu z grupą interferonu beta-1a zaliczono autoimmunizację (zaburzenia tarczycy [23% vs. 3%] i plamicę małopłytkową immunologiczną [3% vs. 1%]) oraz infekcje (66% vs. 47%). Nie było znaczących różnic w wynikach między dawką 12 mg a dawką 24 mg alemtuzumabu.
Wnioski
U pacjentów z wczesnym, nawracająco-ustępującym stwardnieniem rozsianym, alemtuzumab był skuteczniejszy niż interferon beta-1a, ale był związany z autoimmunizacją, najbardziej poważnie manifestującą się jako plamica małopłytkowa immunologiczna. Badanie nie było zasilane, aby zidentyfikować niezbyt częste zdarzenia niepożądane. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00050778.)
Wprowadzenie
Stwardnienie rozsiane typowo przebiega po kursie nawracająco-ustępującym, ale większość pacjentów ostatecznie przekształca się w drugorzędową fazę progresywną, charakteryzującą się deficytami, które wzrastają przy braku kolejnych nawrotów. Ta ewolucja kliniczna odzwierciedla złożoną zależność ogniskowego zapalenia, demielinizacji i aksonalnej degeneracji w ośrodkowym układzie nerwowym. Obecne terapie modyfikujące przebieg choroby zmniejszają częstotliwość nawrotów i nieznacznie zmniejszają akumulację niepełnosprawności, ale nie wykazano, że zapobiegają progresji wtórnej.1 Należy zidentyfikować nowe środki, które łączą zwiększoną skuteczność z akceptowalnym bezpieczeństwem. Humanizowane przeciwciało monoklonalne alemtuzumab (Campath-1H, Campath lub MabCampath, Genzyme) celuje w CD52 na limfocyty i monocyty. Podawanie impulsowe powoduje przedłużone wyczerpywanie limfocytów T i modulację repertuaru limfocytów.2
Od 1991 roku badania alemtuzumabu w leczeniu pacjentów z wtórnie postępującą postacią stwardnienia rozsianego sugerują skuteczność w tłumieniu nawrotu choroby, ale nie w zapobieganiu ciągłemu progresji niepełnosprawności.3 Chociaż miało miejsce niewiele infekcji, autoimmunizacja rozwinęła się u niektórych pacjentów kilka miesięcy po podaniu lek. Późniejsze otwarte badania dotyczące choroby rzutowo-remisyjnej wykazały, że alemtuzumab ustabilizował, a nawet poprawił istniejące braki.2 Na podstawie tych obserwacji wyłoniły się hipotezy, że wtórna postępująca faza choroby może być przypisana do pozapalnej neurodegeneracji i immunoterapii. wpłynęłoby na długoterminową niepełnosprawność tylko wtedy, gdyby zostało zastosowane na wczesnym etapie choroby
[przypisy: leczenie endometriozy, anatomia palpacyjna, anatomia palpacyjnaia estetyczna ]